Jag har inte lagt av med löpningen

Bäst att dementera detta. Det har rullat på men jag har inte hittat energin till att blogga om det. Idag är det första måndagen på semestern och jag har precis läst min bättre hälfts semesterblogg. Ger en knuff till åtminstone detta.

Min träning har rullat på från start med enbart två avbräck, en förkylning på dryga veckan (tidigare inlägg) som inföll under viloveckan - tur i oturen och en resa till Sitges. Där var det varmt! Missade ett långpass då men det kom ju ett till på söndagen efter, dryga tre timmar och 27 km.
Sedan har det trappats ner och mot det som väntar nu på lördag: Jubileumsmarathon! Lite nervöst känns det...
Jag började alltså med att springa 8 min i januari:

TISDAG 17 JANUARI

Träningspasset totalt: 45 min 4 km

Inled med 10 minuters rask gång, sedan springer du 4 gånger 2 minuter med 2 minuters rask gång mellan.
Avsluta med 14 minuters gång.

I juni lät det så här:

SÖNDAG 24 JUNI

Träningspasset totalt: 210 min 27 km

Med mindre än 3 veckor kvar till maran, springer vi vårt längsta långpass. Målet är hela 27km, och totalt över 3 timmar och 20 minuter om du håller programmets grundfart på 7.30 min per km.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0