Första träningspasset inför Jubileumsmarathon

Om ett halvår ska jag springa min första marathon. Idag var det första träningsdagen på 6-timmarsprogrammet. För det är målet, 6 timmar eller om man så vill, ta sig runt. Svårt nog.

Jag vet hur jag kan vara. Svårt att hålla motivationen uppe på aktiviteter som inte är jobbrelaterade. Så det är mest en mental utmaning och inte så mycket fysisk. Visst kan det även bli det, mitt högerben kan alltid bråka, t ex.

Det blev onekligt ett lätt pass idag ialla fall, min bättre hälft hängde på så då var det ju löjligt enkel.

Vädret var nollgradigt och underlaget moddigt. Mössa, vantar och underställ.

Programmet
10 min rask promenad
4 ggr 2 + 2 min löpning och rask promenad
14 min (blev 16) rask promenad
Stretch.

DIF-TIK 3-0.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0