Spring Cross 2012 - 12 km terränglöpning

Idag gjorde jag mitt andra lopp någonsin. Jag sprang 12 km terräng på norra Djurgården. Start och mål vid universitetet.

Det var lite väl kallt och framförallt lerigt. Bitvis så halt att de som inte var elit, gick. Eliten som sprang 18 km varvade oss på andra varvet och det var som att bli omkörd av ett tåg. De sprang rakt igenom leran så att det sprutade om det.

Min tid blev 1:18:24 vilket är något jag är nöjd med. Tänker på förhållanden som drog ner tempot över 6 min/km, vilket hade gett 1:12. Kände mig rätt trött när jag kom i mål och höjde händerna till en segergest när jag gick i mål. Det var en prestation.

Matilda var med och Hedda förstås. Lite snuviga men hejade på ändå. Ewa kom till målgång och hejade också.

Nu är nästa lopp Jubileumsmarathon. Blir tufft. Jag märkte att kroppen var van vid 10 km, sen blev det tungt. Hur ska maran kännas? Huh.

Lite bildminnen:





Uppdatering: i bildspelet på sajten kom jag med när jag går i mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0