Premiärmilen och influensa

Sedan sist har det hänt en hel del. Jag har spngit mitt första lopp, Premiärmilen, och åkt på en rejäl förkylning, antagligen influensa.

Premiärmilen gick över förväntan bra. Målet var att lära mig springa lopp vilket inte var så svårt, det var ungefär som jag tänkt mig Det enda som var värre var trängseln, den hade jag inte lyckats föreställa mig riktigt. Tiden blev 57:39, antagligen personbästa. Och mycket krafter kvar på slutet, träningen har verkligen gett resultat.

Sedan blev det värre. Jag kom av mig i träningen och åkte på förkylning med hög feber. Var hostig och störde både min och Ewas sömn i över en vecka.

Idag körde jag första passet sedan loppet, om jag minns rätt. Jag har inte ens kollat var jag borde vara i programmet. Tog bara det lugnt med 10 min intervaller i joggingtempo. Är ju inte 100% återställd ännu.

Med tanke på omständigheterna gick det förvånansvärt bra. Lite ojämn i tempot men ändå bra tempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0