Morgonträning 45 min 8km

Idag gjorde jag något som jag aldrig gort förut, jag tränade innan frukost.

Igår kväll åt jag med Jesper och det blev ganska stabbigt. När det mörknade hade det inte lagt sig så jag tog ett drastiskt besut att gå upp kl 6 och ta löpet då istället.

I morse var det nollgradigt men i övrigt fint så det var bara att ta på sig mössan och sticka ut.

Det visade sig vara helt underbart skönt. Det gick så pass fort att jag för första gången fick höra en tid under 5 min/km, 4:57. Det innebär att träningsappen mätt 2 min med ett genomsnittstempo på 4:57. Så tror jag att den fungerar i alla fall.

Slutsatsen är att springa på morgonen fungerar bra givet allt annat som väder är på plats. Regnar det, är det alltid illa. Eller som i lördags, då snöade det.

Dagens löp var på 45 min så jag hade inga problem med att hinna med samma tåg som vanligt. Det verkar dock som ribban ska upp ett steg nu, i programmet, så det kanske kräver mer tid. Får sätta mig med det och titta lite mer.

Övrigt så var det demo idag och jag känner mig lite lagom engagerad. Det är visserligen kul att koda igen men det är ett steg tillbaka och ett steg tillbka är alltid ett steg tillbaka, även om man gillar det.

Ska glida över till det indisk-ryska teamet och var med på deras retro idag. De verkar vara lite mer sitta för sig själv, läsa specen och fundera. Hela sprinten verkar bestå av konverters. Låter inget kul.

Vi hade Puls på Crisp idag och det var också lite så där. Starkaste minnet är att vi diskuterade varför vi ska ha en styrelese till. Inget beslut, för svår fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0