Drömtydning A

Häromdagen gjorde jag en drömtydning helt oavsiktligt. En nästående berättade sin mardröm. Den och den gjorde si och så. "Det var en så underlig dröm".

Jag fattade inte, "Vad menar du med underligt, det är ju så där det är".

"- Eh, ja, det har du ju rätt i. Att man ska behöva drömma det också"... :-)

Utifrån ser man det ju annorlunda.

Så det första man ska veta om drömtydning är: skit i böcker som pratar om symbolik. Att någon drömmer om hästar behöver inte handla om kvinnlig sexualitet.

Det andra är att det finns en författtare till varje dröm och det är drömmaren själv och ingen annan. Visst kan symboliken vara gemensam för oss i samma kultur men jag tror inte att det är det viktigaste när man ska tyda en dröm.

Jag hörde en gång att indianerna, som var mycket intresserade av drömmar,  sa att en dröm tyds genom att man berättar den och efter varje mening avslutar med "... och sådant är mitt liv".  I det här fallet var det så tydligt det kunde bli.

Prova själv. Det blir absurt ibland men sätter ändå ruljans på tankarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0