Jag skaffar mustasch!

Prostacancer är den vanligaste cancern i Sverige. För andra året så arrangerar Cancerfonden mustaschkampen som är en insamling till forskningen.

I år har jag gått med och börjat odla mustasch.

Jag har en egen sida på mustaschkampen.se med dagbok och här är min banner:
Stöd min mustasch!

Du kan klicka om du vill.

För att stödja kampanjen så skicka ett SMS till 72900 med texten KAMP10409. Pengarna går alltså till Cancerfonden.

Så här skriver de:

Varför driver Cancerfonden Mustaschkampen?
1) Prostatacancer är den vanligaste cancerformen i Sverige

  • År 2006 fick nära 9 300 män i Sverige diagnosen prostatacancer
  • Cirka 2 500 män dör varje år

 2) Kunskapen om sjukdomen måste öka

  • Män har svårt att tala om sjukdom och sjukdomstillstånd
  • Män väntar ofta med att uppsöka läkare

3) Forskningen behöver mer pengar

  • För att förbättra diagnosmetoderna ? PSA-testet är idag otillräckligt
  • För att bättre kunna urskilja de mer aggressiva tumörerna från de snällare
  • För att förbättra behandlingsmetoderna ? biverkningar idag kan leda till långvarigt lidande

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0