Jultacksamhet

För drygt 20 år sedan reste jag runt i Indien och Nepal med en trång budget. Jag var borta i över tre månader och kom hem till jul.

Sedan dess är jag fortfarande tacksam för att jag kan ta det som en självklarhet att jag kan börja dagen med att duscha i uppvärmt dricksvatten.

Fast det är kallt så behöver jag inte frysa, jag har inte bara det bättre än de jag träffade i norra Indien, jag har det bättre än min egen far som eldade kaminen glödröd utan att värmen blev kvar på kammaren. Det är sant, jag har varit där själv, även om det var som barn.

En sann väg till lycka är just att upptäcka hur fantastiskt bra vi har det.

Om det inte hände något magiskt när du fick din julklapp så berodde det antagligen på att de som gav dig den inte var trollkunniga. Kanske dags att ändra fokus,

Lycka kommer aldrig genom något som någon gett dig, bara genom hur du uppfattar det du fått.

"There's no reality, there's only perception", Dr Pihl,

"It is all in your mind, don't take your time on bad things", Jimi Hendrix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0