Yttersta spänning

Är det spännande med F1, eller? Ett helt års kämpande avgörs inte två race, inte två varv men två kurvor från slutet av det sista racet.

Med två varv kvar kör Vettel om Hamilton samtidigt som Massa leder. I det läget är Massa världsmästare. Men mellan Massa och Hamilton finns Glock som chansat på att köra de sista varven på torrdäck trots att det börjat regna. I näst sista kurvan passerar Hamilton honom och blir femma, det minsta som krävdes för att han skulle bli världsmästare.

Helt OOOOOOOtroligt.

Jag ska ju säga att jag inte gillar varken Massa eller Hamilton. Gnällspiken och Busen, i min värld. Men såklart stiger de i aktning när de grinar av olika skäl under säsongsavslutningen.

Massa vann sitt hemma-GP och var i sorgetårar. Hamilton är femma i glädjetårar.

Läs mer i Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Du vet ju att Massa är en jäkla gnällspik och Lewis är en välpolerad typ.



Men när man utsätts för bl a rasistiska påhopp då för man försprång - vad gäller sympatier - direkt!



Det är vad Hamilton har utsatts för. Men det är inte därför jag gillar honom. Han är ung, han är "grön" inom F1 och han vågar ta för sig. Underbart!



Hade han varit österrikare, fransman, amerikanare, italienare, spanjor hade jag antagligen inte hejat så intensivt på honom. Men nu är han BRITT och jag älskar BRITTER! :)

2008-11-02 @ 22:01:43
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0